Monday, January 18, 2010

ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑΣ ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2010

9 comments:

Lena. said...

Την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010 φιλοξενήσαμε στη βιβλιοθήκη τα μέλη της λέσχης ανάγνωσης των Ολλανδών της Θεσσαλονίκης και συζητήσαμε για το βιβλίο της Tessa de Loo "Οι δίδυμες"(GEMA).Παράλληλα κόψαμε την πίτα της λέσχης με την ευχή η νέα χρονιά να φέρει πιο ουσιαστικές αναγνώσεις κι ακόμη πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις στη συναναστροφή μας.Τυχερή φέτος στην εύρεση του νομίσματος ήταν η Ιφιγένεια Θεοδωρίδου.Ο Τάσος Βαλμάς κάλυψε την εκδήλωση-όπως πάντα-με τις ηχοοπτικοακουστικές μεθόδους του.
Λένα

Α. Δ.Ε. ΒΑΛΜΑΣ said...

Υγεία να έχουμε να γιορτάζουμε πρωτοχρονιές. Πολλούς χαιρετισμούς στις Ολλανδέζες κυρίες που εμένα προσωπικά μου άρεσε πολύ η παρουσία τους στην συντροφιά μας.

Άντε να διαβάσουν τώρα και εκείνες έναν Έλληνα συγγραφέα και να το συζητήσουμε παρέα.
Έχω έναν στο μυαλό μου, πως τον λένε πως τον λένε, καλέ είναι και της γειτονιάς μας......

dorothee said...

Ευχαριστούμε για τη φιλοξένιά σας, μας άρεσε πολύ η γεμάτη ζωντάνια συζήτηση μαζί σας. Επίσης ένα ευχαριστώ στον Τάσο για το ολλανδικό τραγούδι και τις ευχές στα oλλανδικά, ήταν έκπληξή!
Θα΄ρθώ πάλι!
Dorothee

Α. Δ.Ε. ΒΑΛΜΑΣ said...

Εγώ σας ευχαριστώ για την όμορφη παρέα σας, την διαφορετική οπτική των πραγμάτων και τον πολιτισμό σας, με όλες του τις έννοιες που μας - τουλάχιστον σε εμένα - προσφέρατε.

Θα σας περιμένουμε με χαρά και πάλι.

Lena. said...

Dorothee,το χαρήκαμε πολύ και σας χαρήκαμε όλοι αν κι έχω την πρόθεση να απολογηθώ για το μεσογειακό ταμπεραμέντο στην κουβέντα..Βέβαια με καθησυχάζει το ότι ζείτε και συναναστρέφεστε έλληνες πολλά χρόνια,άρα σας νιώθουμε "δικές" μας..Είστε ευπρόσδεκτες όποτε έχετε διάθεση,χωρίς πρόσκληση πλέον..

Poet said...

Μπράβο, Τάσο, για το ωραιότατο βίντεο στην ΕλληνοΟλλανδική Λέσχη Ανάγνωσης της Άνω Τούμπας. Σωστός δεν είναι το τίτλος; Και γιατί να μην είναι μόνιμη και διαρκής αυτή η παρέα; Εγώ τη χάρηκα και πιστεύω και όλοι οι άλλοι.

Anonymous said...

Ο γνωστός αντιγραφέας με την περούκα δεν έχει αφήσει βιβλιοπωλείο στο οποίο να μην έχει παρουσιάσει το τελευταίο βιβλίο του. Έχουμε βαρεθεί να τον βλέπουμε και να τον ακούμε! Μέρος της ατραξιόν η τελευταία ‘περιπέτειά’ του,- ιέρεια του κιτς- ν’ αναγιγνώσκει αποσπάσματα από το βιβλίο κοιτώντας τον δακρύβρεχτα στα μάτια. Όχι, το copy-paste του προηγούμενου βιβλίου δεν θα ξεχαστεί τόσο εύκολα με τέτοια τερτίπια.
Αλήθεια το τελευταίο βαρετό και επίπεδο βιβλιαράκι τού κατά τ’ άλλα άξιου ποιητή και γνωστού ψυχιάτρου τι ακριβώς είναι; Λογοτεχνία δεν είναι, ανάγνωση ιατρικών αρχείων δεν είναι, ευχάριστο ανάγνωσμα δεν αποτελεί -- τι αφηγείται και σε ποιο κοινό απευθύνεται;
Με ποια κριτήρια επέλεξε το ΕΚΕΒΙ τους ‘νέους’ λογοτέχνες που γράφουν στο ιστολόγιο του; Από τη μια η σαρανταπεντάρα δημοσιογράφος γυναικείων περιοδικών κι από την άλλη ο τριαντάχρονος ποιητής της… μίας συλλογής, αλλά των πολλών δημοσίων σχέσεων.
Ο μεγαλύτερος Έλληνας λογοτέχνης της εποχής μας (ο οποίος μοιάζει να γράφει διαρκώς το ίδιο βιβλίο) έχει παρομοιαστεί με τον Κάφκα, έχει δώσει μια ντουζίνα συνεντεύξεις για το τελευταίο του αριστούργημα και το εγκώμιό του έχουν πλέξει αρκετές υπέρβαρες και μεσήλικες κυρίες που γράφουν σε εφημερίδες και περιοδικά λογοτεχνίας. Φοβόμαστε μόνο μήπως τον κερδίσει η ροκ μουσική και σταματήσει να παράγει λογοτεχνικά αριστουργήματα, γιατί πρόκειται για άτομο πολυτάλαντο και μοναδικό δεξιοτέχνη του γλειψίματος συναδέλφων και ‘κριτικών’.
Αλήθεια γιατί το Μελάνι δεν κυκλοφορεί παιδική σειρά; Προτείνουμε ν’ αρχίσει από το βιβλιαράκι για τη ζωή των Ελλήνων Εβραίων που έβγαλε πρόσφατα αφού ένα τόσο σημαντικό και με τόσες προεκτάσεις θέμα έχει ισοπεδωθεί σε ανάγνωσμα εφηβικής αναψυχής. Η απλοϊκή, γεμάτη κλισέ, χαριτωμενιές και λαϊκές παροιμίες νουβέλα είναι σίγουρα κατάλληλη για παιδιά σχολικής ηλικίας, αλλά και για στιχάκια ημερολογίου τοίχου. Μια άλλη καλή ιδέα, αν δεν ήταν τόσο σύντομο, θα ήταν να το εικονογραφήσουν και να το μοιράζουν δωρεάν στις δημόσιες συγκοινωνίες, αφού ενδείκνυται για τις ατελείωτες διαδρομές των ΚΤΕΛ προς την επαρχία.
Μιλώντας για παιδικά βιβλία θα ήταν προτιμότερο κάποιοι οίκοι που ειδικεύονταν σε αυτά να είχαν περιοριστεί σε ό,τι γνώριζαν καλά αντί να έχουν συγκεντρώσει κάθε καρυδιάς καρύδι που επιδίδεται στην ακατάσχετη χρήση κοσμητικών επιθέτων, μεταφορών και παρομοιώσεων, πλαστών και κακοφτιαγμένων ερωτικών σκηνών, γυρίζοντας την λογοτεχνία δεκαετίες πίσω.
Μιλώντας για πισωγύρισμα, ο Ψυχογιός, ο οίκος με τα λαμέ εξώφυλλα και τις ευτραφείς, κοσμικολαϊκές κυρίες συνεχίζει να είναι εμπορικά το νούμερο ένα στο πάλκο της παραλογοτεχνίας. Είναι απορίας άξιον που έμπειροι κριτικοί μπαίνουν στον κόπο να εξηγούν γιατί τα βιβλία αυτά δεν είναι καλή λογοτεχνία, ενώ θα έπρεπε απλά να τα αγνοούν ως υποδειγματική παραλογοτεχνία.

Sebs said...

@anonymous

Epitheseis oi opoies, oso dikaiologimenes kai sostes an einai kata tin apopsi tou siggrafea, krivontai kato apo to peplo tis anonimias einai athlies kai sukofantikes.

An mas xariseis ta 2 onomata pou prepei na valeis mporei kai na simfoniso mazi sou.
Mexri tote apla den uparxeis...

Δημ. Κο!

Lena. said...

Αγαπητέ Ανώνυμε φίλε,
η συγκεκριμένη λέσχη ανάγνωσης πεισματικά αγνοεί ανθρώπους που γράφουν κατά τον τρόπο και τις επιδιώξεις που υπαινίσσεσαι.Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στους τίτλους που επιλέγουμε.Οι απόψεις (των μελών της δε,υπογράφονται.Θα συμφωνήσω με τον προηγούμενο σχολιαστή και θα προσθέσω και τούτο:Οσοι διαβάζουν,γράφουν και μιλάνε για βιβλία απλώς δεν κρύβονται.Εχουν γνώμη,το θάρρος της και πρόσωπο.Διότι τότε μόνο έχει βαρύτητα αυτό που λένε.Ανεξαρτήτως συμφωνίας ή διαφωνίας προς το περιεχόμενο..Πολλά από όσα αναφέρεις στο κείμενο σου άλλωστε αποτελούν θέμα των συζητήσεών μας συχνά.