Tuesday, November 3, 2009

Επίθεση με αβγά στην Σώτη Τριανταφύλλου


Θρασεία επίθεση με αβγά δέχθηκε τη Δευτέρα το βράδυ η συγγραφέας Σώτη Τριαντάφυλλου σε εκδήλωση για την παρουσίαση βιβλίου της σε πολυχώρο στα Εξάρχεια.
Ομάδα πέντε ατόμων εισέβαλλε στο χώρο και της πέταξε τα αβγά λέγοντας οτι αυτές τις παρουσιάσεις πρέπει να της κάνει στο Κολωνάκι και όχι στα Εξάρχεια.
(Πηγή:ΣΚΑΙ-on line)

11 comments:

Anonymous said...

H xthesinovraduni epithesi einai varvari - kanenas politis den prepei na upokeitai se via, kai na anagkazetai se fygi apo enan dimosio xwro.

Den prepei na sugxeaitai auto to gegonos me tis proswpikes apopseis tou kathenos gia tin katastasi sto xwro tou vivliou. To gegonos oti i Triantafullou, me tin sunexi parousiasi tis sta MME, fainetai oti einai apo autous pou monopoloun to xwro tou vivliou, eis varos allwn newterwn kai palaioterwn suggrafewn, einai ena dedomeno gia sovari suzitisi kai provlimatismo, oxi dikaiologia gia varvarotites ek tou asfalous.

Lena. said...

Αγαπητέ ανώνυμε φίλε,συμφωνώ απολύτως μαζί σου.Αλλωστε θεωρώ πως το βιβλίο από μόνο του,"όπλο" κατά τον Brecht,προάγει τη σκέψη και την κρίση.Αυτοί που καταπίνουν αμάσητα όσα το σύστημα και η ιδιωτική τηλεόραση-κατά βάση-προωθεί προς "κατανάλωση",στην ουσία δεν έμαθαν ποτέ να διαβάζουν..

Lena. said...

«Ηταν μια καλά οργανωμένη, “αυθόρμητη” εισβολή» λέει η κυρία Τριανταφύλλου, από τις συνηθισμένες εκδηλώσεις του «αναρχικού» χώρου. Η κυρία Τριανταφύλλου, μετά την αποχώρηση των «αντιεξουσιαστών», καθάρισε τα υπολείμματα των αβγών από τα ρούχα και το πρόσωπό της και η εκδήλωση συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε κανονικά.
«Ο κόσμος αιφνιδιάστηκε, αποσβολώθηκε, αλλά δεν πτοήθηκε. Ολα κατόπιν κύλησαν ομαλά» σημειώνει η κυρία Τριανταφύλλου, η οποία αποδίδει την επίθεση στο πλαίσιο «ενός τύπου επιθέσεων με άρωμα “επαρχιωτισμού΄΄ που αρέσκονται σε “κινήματα΄΄ που έχουν εκφυλιστεί.. Αυτού του είδους οι αναρχοφασιστικές εκδηλώσεις πρέπει να πέφτουν στο κενό. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά».«Πιθανόταταείμαι ένας “εύκολος στόχος επειδή αφενός έχω ασχοληθείστα βιβλία μουμε την αμερικανική ιστορία- θέμα ταμπού για την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της- και αφετέρουμε την αρθρογραφία και με διάφορες δημόσιες τοποθετήσεις μουέχω στηλιτεύσει το λεγόμενο “άβατο” των Εξαρχείων και τις ομάδες που το συντηρούν. Καμία περιοχή οποιασδήποτε πόλης δεν μπορεί να είναι “άβατο΄΄ για τις δυνάμεις που καλούνται να διαφυλάξουν την ευνομία και την τάξη. Αυτό για κάποιους αποδεικνύει ότι “η Σώτη δεν σέβεται τα Εξάρχεια΄΄ και πρέπει να τα μαζεύω από μια γειτονιάόπου μένω πάρα πολλά χρόνια. Το αν θα τα “μαζέψω” και το αν θα πάω στο Κολωνάκι είναι δική μου υπόθεση και κανενός άλλου».
«Πέρυσι, όταν τάχθηκα υπέρ ορισμένων, καθ΄ όλα νόμιμων απολύσεων σε μεγάλο βιβλιοπωλείο, με απείλησαν ότι “θα γίνεις Κούνεβα από την ανάποδη”. Μερικούς μήνες μετά βρήκα έξω από την πόρτα του σπιτιού μουένα οδοντωτό μαχαίρι. Πολύ συχνά, όταν διασχίζω την πλατεία, αρχίζουν ορισμένοι να λένε διάφορα, άλλοτε ειρωνικά, άλλοτε επιθετικά, σαν να κάνουν “αναγνώριση εδάφους΄΄ ή του αντιπάλου. Αδιαφορώ!».
Η κυρία Τριανταφύλλου υποστηρίζει ότι «στην ελληνική κοινωνία δεν υπάρχει αγωγή του πολίτη. Σε συνδυασμό με τη λεγόμενη “κρίση της εσώτερης πόλης΄΄, τις δημογραφικές και οικονομικές μεταβολές που διαμορφώνονται στις γειτονιές του κέντρου της Αθήνας (“χαμηλώνουν΄΄ τα εισοδήματα, μένουν περισσότεροι μετανάστες), η περιοχή υποβαθμίζεται και εμπεδώνονται “ζώνες παραβατικότητας΄΄. Σε συνδυασμό με τα μετεμφυλιακά σύνδρομαπου οι Ελληνες δεν έχουμε ξεπεράσει και μέσα σε αυτά ο αστυνομικός είναι “ο χαφιές, ο βασανιστής, ο μπάτσος΄΄, δένει το “γλυκό΄΄ της ανομίας, ενώ η ελληνική κοινωνία κινείται σαν να είναι υπερήφανη για την ίδια την παθολογία της». Το βάρος της ευθύνης, σύμφωνα με την κυρία Τριανταφύλλου, «πέφτει στους ώμους της Αριστεράς. Οι δεξιές παρατάξεις ουδέποτε είχαν το όραμα εξανθρωπισμού του κόσμου, όπως το ευαγγελίζεται η Αριστερά, που όμως έχει εκθρέψει καταστάσεις αντιδημοκρατικές. Τα πολιτικά μας ήθη είναι οθωμανικά».
Ποιο είναι το «θύμα» της επίθεσης
Η πεζογράφος, μεταφράστρια, κριτικός κινηματογράφου και διδάκτωρ Αμερικανικής Ιστορίας και Πολιτισμού κυρία Σώτη Τριανταφύλλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Μεγάλωσε στην Κυψέλη και αποφοίτησε από το Αρσάκειο Ψυχικού. Σπούδασε Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στο εξωτερικό, συγκεκριμένα στη Γαλλία και στις ΗΠΑ. Με την επιστροφή της στην Ελλάδα σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εχει γράψει δοκίμια για τον κινηματογράφο, συλλογές διηγημάτων, μυθιστορήματα, παιδικά βιβλία και νουβέλες. Ακόμη, έχει συνεργαστεί στη συγγραφή πολιτικών δοκιμίων, μεταφράζει από τέσσερις γλώσσες και εργάζεται παράλληλα ως ελεύθερη δημοσιογράφος. Διαθέτει πλούσιο συγγραφικό και μεταφραστικό έργο, έχει συμμετοχές σε σειρά συλλογικών εκδόσεων, ενώ έργα της έχουν μεταφραστεί στα γερμανικά, στα γαλλικά, στα καταλανικά και στα εβραϊκά. Σχεδόν στο σύνολο του λογοτεχνικού έργου της κυριαρχεί το σύγχρονο αστικό τοπίο και οι άνθρωποι των πόλεων. Ορισμένα από τα έργα της είναι «Το εργοστάσιο των μολυβιών», «Αλμπατρος», «Κινέζικα κουτιά», «Λίγο από το αίμα σου», «Αύριο μια άλλη χώρα», «Σάββατο βράδυ στην άκρη της πόλης», «Ο υπόγειος ουρανός», το δοκίμιο «Αριστερή τρομοκρατία, δημοκρατία και κράτος». Επίσης έχει μεταφράσει αρκετά έργα.
(Αναδ.από το "ΒΗΜΑ")

Eva Stamou said...

Καλημέρα. Συμφωνώ με την σύντομη κοινωνική ανάλυση τέτοιου είδους φαινομένων που έκανε η ίδια η Σώτη-ειδικά με τα σχόλιά της περί αρώματος 'επαρχιωτισμού' και έλλειψης αγωγής του πολίτη- μετά την επίθεση που δέχτηκε. Θέλω απλά να προσθέσω κάτι που η ίδια δεν τονίζει, δηλαδή ότι λόγω του φύλου της η θέση της Σώτης Τριανταφύλλου είναι ακόμα πιο ευάλωτη. Η οργανωμένη επίθεση εναντίον της είναι αποτέλεσμα-εκτός των άλλων- του μισογυνισμού και του φόβου της ελληνικής κοινωνίας μπροστά σε γυναίκες με έντονη δημόσια παρουσία.

Lena. said...

Αγαπητή Εύα,καλώς όρισες στο ιστολόγιο.Θα διαφωνήσω σε κάτι που εγώ θεωρώ βασικό σε ότι τουλάχιστο αφορά τη λογοτεχνία.Η πένα δεν έχει φύλο.Η/Ο συγγραφέας ναι.Αυτά τα περί "θηλυκής" κλπ.λογοτεχνίας με βρίσκουν απέναντι.Δεν είναι τυχαίο πως χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους ίδιους οι οποίοι έχουν εφεύρει κι άλλον έναν όρο-τερατούργημα.Τα "ευπώλητα".Τελικά ποιός εξυπηρετείται?Η δημιουργία?η λογοτεχνία?Το κατεστημένο?

Eva Stamou said...

Ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα. Νομίζω ότι αυτό που έγραψα δεν έγινε κατανοητό. Μπορεί η πένα να μην έχει φύλο-προσωπικά είμαι εναντίον της 'στρατευμένης' λογοτεχνίας-αλλά έχουν οι άνθρωποι. Αυτό που έγραψα δεν αφορά την Τριανταφύλλου ως συγγραφέα, αλλά ως θύμα μιας επιθετικής συμπεριφοράς που κατά τη γνώμη μου, εκτός των άλλων, ξεκινά και από τον μισογυνισμό που υπάρχει δυστυχώς ακόμη σε κάποια τμήματα της κοινωνίας μας. Οι γυναίκες που έχουν συχνή παρουσία στα κοινά, από όποιον χώρο κι αν προέρχονται, δέχονται περισσότερες απειλές και επιθέσεις. Στα όσα γράφεις Λένα, περί 'γυναικείας' γραφής και ευπώλητων με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη.

Καλό απόγευμα.

Poet said...

... «αναρχοφασιστικές (!!!)εκδηλώσεις», «ευνομία και τάξη», «το βάρος της ευθύνης πέφτει στην αριστερά» κτλ, κτλ.

Φυσικά διαφωνώ με την επίθεση, μήπως όμως το Κολωνάκι πράγματι ταιριάζει περισσότερο στη Σώτη Τριανταφύλλου;

Lena. said...

Εύα μου,είναι αλήθεια πως η κοινωνία-παρά τις όποιες αλλαγές, σε βάθος αιώνων-δεν αγάπησε ιδιαίτερα το φύλο μας.Ακόμη,ή μάλλον ακριβώς τότε που το πριμοδοτούσε με "ποσοστώσεις",στην ουσία το χλεύαζε.Εντούτοις υπήρξαν μορφές-σε κάθε τομέα δραστηριότητας-που στάθηκαν πέρα από ιδιότυπους ρατσισμούς τέτοιου τύπου και ξεχώρισαν.
Για το ζήτημα της Σ.Τριανταφύλλου όμως,προσυπογράφω το ερωτηματικό του Poet."Το εργοστάσιο των μολυβιών" -δέκα χρόνια μετά- ασφυκτιά κλεισμένο σε κάτι "Κινέζικα κουτιά" μαζικής χρήσης.Ισως γι'αυτό προξενεί εκρήξεις στα Εξάρχεια..
Εύα,δεν ξέρω αν μένεις στη Θεσσαλονίκη,θα ήταν χαρά να σε γνωρίζαμε από κοντά,στη λέσχη ανάγνωσης.

Eva Stamou said...

Αγαπητή Λένα, ζω στην Αθήνα αλλά αν επισκεφθώ τη Θεσσαλονίκη για παρουσίαση του βιβλίου μου θα χαρώ πολύ να σας γνωρίσω. Προς το παρόν θα συνεχίσω να παρακολουθώ το ιστολόγίο σας.
Καλό βράδυ

Lena. said...

Θα το χαρώ πολύ και θα σε περιμένουμε.Εύχομαι καλοτάξιδο το βιβλίο στη Θεσσαλονίκη και τον κόσμο..

philosophos said...

to thema den einai i ka soti triantafillou alla oloi emeis oi polites pou anexomaste teties tromokratikes siberifores apo anarxikous kai den kanoume tipota gi'auto. as diadilvsoume mia mera ki emeis kata tis romokratias-anarxias, as grapsoume stous toixous pws ta eksarxeia anoikoun stous ellines kai oxi stous anarxikous, as kanoume otidipote telospanton.