Monday, May 5, 2008

"ζιγκ-ζαγκ στο μεσαίωνα?"




ΔΕΥΤΕΡΑ, 05 ΜΑΪΟΥ 2008 - 09:06



Παρέμβαση Χατζηγάκη για το βιβλίο της Έρσης Σωτηροπούλου
4 Μαΐου 2008, 17:25


Συνεχίζεται το σίριαλ με το βιβλίο «Ζιγκ Ζαγκ στις Νερατζιές» της Έρσης Σωτηροπούλου για το οποίο ο δικαστής του Αρείου Πάγου αποφάσισε την προσωρινή απόσυρσή του από τις σχολικές βιβλιοθήκες, μετά την αίτηση του δικηγόρου κ. Κώστα Πλεύρη. Στην προσωρινή διαταγή του, ο δικαστής κάνει λόγο για «κείμενα πορνογραφικά και χυδαία που βρίθουν από βωμολοχίες και αισχρές εκφράσεις».

Ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χατζηγάκης παρενέβη και με επιστολή του προς τον προϊστάμενο της Επιθεώρησης Δικαστών αεροπαγίτη Δημήτρη Κυριτσάκη, τονίζει πως εκκρεμεί ερώτηση στο Ανώτατο Δικαστήριο εις βάρος του δικαστή του Αρείου Πάγου για οριστική παύση του, λόγω καθυστερήσεως αποφάσεων και αμέλειας.

Το βιβλίο, πάντως της κ. Σωτηροπούλου έχει πάρει το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας του 2000 και το Βραβείο Μυθιστορήματος του περιοδικού «Διαβάζω», ενώ έχει εκδοθεί σε Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ισπανία και Σουηδία.

Εφημερίδα "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"

Τώρα εγώ γιατί θυμάμαι το Heinrich Heine κι αυτό που είναι χαραγμένο στο πλακόστρωτο της Bebelplatz στο Βερολίνο,πάνω από τα άδεια ράφια μιας υπόγειας βιβλιοθήκης?Πάντα επίκαιρο,δυστυχώς..
"Οπου καίνε βιβλία,στο τέλος θα καταλήξουν να καίνε ανθρώπους.."

2 comments:

Anonymous said...

Οκ, μετά από αυτή τη συγκινητική ανάλυση άλλαξα γνώμη και κατάλαβα πόσο στενά αντιμετωπίζω το θέμα.

Προτείνω να προσθέσετε και τον Μεγάλο Ανατολικό του Εμπειρίκου, τον Εραστή της Ντυράς, τη Λολίτα του Ναμπόκοφ, Το καλοκαίρι που χάθηκε στο χειμώνα του Ξανθούλη, το Ερωτική μαθητεία του καθηγητή Κανάι Σιζούκα του Μόρι Ογκάι, το Περσινή αρραβωνιαστικιά της Ζατέλη και το "Οι 120 ημέρες των Σοδόμων" του Σαντ.

Παράλληλα, πιστεύω οτι στα σχολεία θα πρέπει να διδάσκονται τα: "Οι 11.000 βέργες" του Απολλυναίρ, "Η ιστορία του ματιού" του Μπατάϊγ και το American Psycho του Έλλις.
Γιατί; γιατί μου άρεσαν όταν τα διάβασα και θα ήταν και ένα ενδιαφέρων κοινωνικό-εκπαιδευτικό-ψυχολογικό πείραμα.

Προς το παρόν αυτά θυμήθηκα, αλλά μέχρι να εμπλουτίσω τις προτάσεις μου ξεκινήστε με αυτά.

Είναι ότι πρέπει για να αποκτήσουν τα παιδιά μια υγιή οπτική και σχέση με το σεξ και να μην προκληθούν φοβικά σύνδρομα στα ανήλικα!

Άλλωστε όλοι εσείς οι παραπάνω
"άνετοι" δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα να πείτε στο 15 ετών παιδί σας "πετάξου ρε μαλακα στο videoclub να νοικιάσεις την καινούρια τσόντα που έφερε,να δούμε καμια αλλαξοκωλιά να περάσει η ώρα".

Αφού 15 ετών παιδιά και τσόντα έχουν δει και μπινελίκια έχουν ρίξει,δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα...

Διαβάστε και την απίθανη συνέντευξή της στα 'ΝΕΑ' 19/4/2008

-Παιδιά έχετε;

-Ο γιος μου ο Μάρκελλος είναι ήδη 35 και η κόρη μου η Καρολίνα είναι 22. Η Καρολίνα διάβαζε το βιβλίο ενώ γραφόταν. Θυμάμαι ήμασταν διακοπές με σκάφος στο Ιόνιο, ήταν τότε 13 και ήθελα να δω αν βαριέται. (Ε, αφού το διάβασε χωρίς να βαρεθεί και το ενέκρινε η Καρολίνα, εμάς δεν μας πέφτει λόγος, 'ντάξει? Άντε και στη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου!)

-Τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα βιβλία;

-Νομίζω ναι. Κατ΄ αρχήν το πρόβλημα δεν είναι τι διαβάζουν, είναι να διαβάζουν. Σε λίγο δεν θα διαβάζει κανείς τίποτα...(Εδώ κολλάει και το ταντρικό σεξ με το αλφαβητάρι των οινοπνευματωδών αντάμα)

-Δεν θα πρέπει να υπάρχουν ειδικά βιβλία για τα παιδιά;

-Νεανική λογοτεχνία; Εγώ δεν πιστεύω σε αυτό το πράγμα. Δηλαδή τα παιδιά γιατί να μη διαβάσουν κατ΄ ευθείαν Ντοστογιέφσκι; Δεν το καταλαβαίνω. (Μπα, εσύ έτσι ξεκίνησες?) Τα όρια μεταξύ πορνογραφίας και λογοτεχνίας είναι εύληπτα. Αν στέκεται κανείς σε μια κακή λέξη, ένα «γαμώτο» ή «άει γαμήσου», δεν κάνει σωστά. (για το σεξ με την φρυγανιέρα, τουμπεκί η δικιά σου...)

-«Μέγα Ανατολικό»,δηλαδή,πρέπει να διαβάζουν τα παιδιά;

-Αν δεν βαριούνται, γιατί να μη διαβάσουν; Δηλαδή ο φόβος είναι να μην αυνανιστούν με Εμπειρίκο; Καλύτερα να αυνανιστούν (να αυνανιστούν όμως έτσι, γιατί αυτό θέλεις ... στερημένη!) με Εμπειρίκο παρά με κάτι άλλο... Θα τους μείνουν και δυο δυνατές εικόνες. (Να και το kama-sutra!) Οι λέξεις από μόνες τους δεν είναι ούτε καλές ούτε κακές. Η λέξη «μουνί» σκέτη σημαίνει τίποτε; (φυσικά όχι. Εγώ λέω να τη φωνάζουμε στην λαική, αντί του 'σκουμπρί')

-Ευτυχώς που δεν πήγατε στο δικαστήριο. Θα υπέφερε ο δικαστής.

-Όλη αυτή η αγωνία για «ηθική διαπαιδαγώγηση» κρύβει μια αρρωστημένη δίψα για οτιδήποτε μοιάζει ή είναι πραγματικά πορνογραφικό. Κατά περίεργο τρόπο, ηθικολογία και πορνογραφία πηγαίνουν χέρι χέρι. Η ηθικολογία χρειάζεται το πορνό και το πορνό συμβαδίζει με τη σαπουνόπερα, σε μια προσπάθεια να ισοπεδωθεί μια σύνθετη πραγματικότητα.
Το θέμα είναι από πού αντλεί τη δύναμη ένας δικαστής,ένας παπάς ή ένας υπουργός και λέει «αυτό το βιβλίο να αποσυρθεί». (Υπάρχουν νόμοι madame, αν δεν σας αρέσουν η Κίνα δεν είναι μακριά!)
Ναι, τι είναι όλη αυτή η λύσσα, δηλαδή; Βγήκε ο Πλεύρης στην τηλεόραση και φώναζε για ένα απόσπασμα του βιβλίου που έχει μεγάλη πλάκα. Είναι μια νέα κοπέλα που πεθαίνει και, μέσα σε όλη αυτή την τραγωδία που ζει, έχει μια τρομερή αίσθηση του χιούμορ, δεν τα βλέπει όλα μαύρα και διηγείται ότι μια φορά μέσα στην Εντατική είχε δει ένα δικέφαλο πέος... (τότε μιλάμε για βλακ χιούμορ!) Ε, αυτό τους εξόργισε. Ίσως το «δικέφαλο» τους θύμισε τίποτε άλλο και τους τάραξε (ναι, την Μπαοκάρα!), αλλά εγώ πιστεύω ότι ένας συγγραφέας πρέπει να είναι ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟΣ. Χρειάζεται ειρωνεία, χιούμορ και ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΩΝ. (Μοντεσσόρι μου, εσυ!)

-Η πρώτη απόφαση του κ.Στυλιανίδη ήταν η απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού.Νομίζετε ότι αυτό έδωσε έναν αέρα στους «βιβλιοφάγους»;

-Ε, το ένα σπρώχνει το άλλο. Ναι, τελικά ίσως όλα αυτά να μην τα ζούσαμε πριν από μερικά χρόνια. Τώρα έχει αρχίσει να φαίνεται ένας βαθύς συντηρητισμός. Άσχετα αν είναι τα βυζιά έξω και χορεύουν τσιφτετέλια στην τηλεόραση. Στο Ίντερνετ μπαίνετε καθόλου; (Ρεσιταλ υποκρισίας: Για τις σχολικές βιβλιοθήκες μιλάμε!) Μήπως όμως είναι ένας νέος τρόπος,κάτι που εμείς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί είμαστε η προηγούμενη γενιά;
ΜySpace, Facebook και τέτοια; Νομίζω ότι είναι μια ψευδαίσθηση σε έναν λαβύρινθο μοναξιάς. Είμαστε δήθεν σε ένα συνεχές πάρτι, ο τάδε έχει 43 φίλους στο Facebook, κόλλα κι εσύ να γίνεις ο 44ος. Ένα φάουλ είναι όλο αυτό. Όλοι διασκεδάζουμε, αλλά εγώ διακρίνω έναν μεγάλο φόβο για την επικοινωνία, για την ερωτική επαφή... (Ελάτε, ελάτε να γίνουμε ένα...)
Δεν ξέρω. Πάντως παλιότερα άκουγες κάτι διαφορετικό, μπορεί να μη συμφωνούσες αλλά άκουγες μια τρέλα, μια φωνή ανεξάρτητη. Σήμερα οι μόνες δυνατές φωνές είναι οι φωνές της Ακροδεξιάς. Αυτές έχουν απήχηση... (δεν ακούγεται δηλαδη ο Αλέξης, ο Αλέκος, η Αλέκα και ο Λάκης? Μα τι λέει? Θα λαλήσουμε εντελώς!)

-Δεν ξέρω αν έχουν μεγαλύτερη απήχηση. Ίσως και να υπερεκπροσωπούνται στα Μέσα;

-Έχουν ένα βήμα, λοιπόν. Τους παίρνουν στα σοβαρά, τους ακούνε, κάνουν ντόρο. (Έχουμε δημοκρατία, είπαμε. Η Κούβα είναι δυό βήματα!) Φαντάζομαι πριν από μερικά χρόνια αυτά θα πέρναγαν στο ντούκου. (Για την χούντα μιλάτε?)

-Πώς είναι να μένεις κοντά στη Μητρόπολη;Τις Κυριακές ξυπνάτε με τις καμπάνες;

-Συνέχεια ακούγονται και είναι από τα λίγα πράγματα που ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΥΝ τον σκύλο... Δεν ξέρω γιατί, αλλά ΕΚΝΕΥΡΙΖΕΤΑΙ ΤΡΟΜΕΡΑ με τις κωδωνοκρουσίες. (Γιατί δεν μαζεύεις υπογραφές να ... απομακρυνθεί η Μητρόπολη και αφήνεις το σκυλάκι να βασανίζεται? Ο Vargas είσαι?) Το ξέρετε ότι τα σκυλιά δεν επιτρέπεται να μπουν σε εκκλησία; (Όλοι, εκτός από σένα που έχεις να πατήσεις από τότε που βαφτίστηκες, αν βαφτίστηκες...) Πάντρευα έναν φίλο στην Τήνο, σε ένα πολύ μικρό εκκλησάκι, και από μια τρύπα προσπαθούσε να μπει ένα σκυλί και του φωνάζανε «ξουτ! ουστ!». Δεν ήξερα ότι δεν επιτρέπονται τα σκυλιά.(Τα ιγκουάνα αιτούνται επανεξέτασης!)
Φαντάζομαι ισχύει για όλα τα ζώα...(Διάνοια!) Πώς γίνεται όμως να έχω μια εικόνα με γάτες να κυκλοφορούν ανάμεσα στους πιστούς; Φαντασία μου είναι; Μια γάτα να λιάζεται, να μπαίνει, να βγαίνει...(να ξαναμπαίνει, να ξαναβγαίνει... άσε, το πιάσαμε το υπονοούμενο!)

Anonymous said...

Εσυ που εκανες το σχολιο,,,
Εχεις διαβασει το βιβλιο ρε Μ-Α-Λ-Α-Κ-Α ?